Vision -energianhallintapalvelun muutoksia ja uusia toimintamalleja

Kesä alkaa pikkuhiljaa vaihtumaan syksyyn ja tulevaan talveen. Samalla aurinkovoimaloiden tuotto pienenee tai jää tauolle. Energian tarve ei kuitenkaan vähene vaan päinvastoin yleensä kasvaa, jolloin energian optimoinnin ja ohjauksen merkitys tulevat tärkeäksi. Alla lisätietoja Vision -energianhallintapalvelusta, joka tuo energiatehokkuutta ympäri vuoden.  

Vision -energianhallintapalvelun muutokset ja uudet toimintamallit

  1. Uudet Vision palvelupaketit Basic, Plus ja Premium 
  1. Palvelupakettien kokonaishinnat sisältäen laitteet  
  1. Palvelupaketin ostaminen verkkokaupasta ja sopimukset 
  1. Palvelun loppukäyttäjät ja ohjeistaminen 
  1. Reader-laitteiden tuki päättyy 12/2024 

1. Vision palvelupaketit Basic, Plus ja Premium tehokkaampaan energian ohjaukseen

Vision -energianhallintapalvelun palvelupaketit ovat valmiina. 1.6.2024 julkaisimme Basic-palvelupaketin ja 1.9.2024 julkaisemme PLUS- ja PREMIUM-palvelupaketit GEF-verkkokaupassa.  

Palvelupaketit ja niiden toiminnallisuudet ovat jo näkyvissä GEF-kumppaneille. Syyskuussa julkaisemme palvelupaketit myös kuluttajille.

Palvelupakettien hinnat ovat palvelun arvonlisäverollisia vuosihintoja, jotka veloitetaan loppukäyttäjältä tilauksen yhteydessä samalla kuin tarvittavat laitteet ja komponentit.   

2. Palvelupakettien sisältävät laitteet

1. syyskuuta 2024 alkaen GEF-verkkokaupassa Vision -energianhallintapalvelu myydään palvelupaketteina, joissa on mukana kulloiseenkin toiminnallisuuteen tarvittavat laitteet.  

Vision Premium on räätälöitävä erikoispalvelu, jossa hinta määräytyy kokonaisuuden mukaan. Tämä palvelupaketti valitaan, kun kohteessa tarvitaan suunnittelua tai asiakaskohtaista räätälöintiä muutoksissa.  

3. Palvelupaketin ostaminen GEF-verkkokaupasta

 Klikkaa itsesi Vision tuotteiden pariin Tuotteet -> Vision -> Palvelupaketit. Palvelupaketin hinta sisältää Vision -energiahallintapalvelun ensimmäisen vuosimaksun ja laitteet. Mahdollista on myös ostaa vuoden palvelumaksu, jolla katetaan pääosin tiedonsiirron (4G) kustannukset.

Esimerkki PLUS-paketin ostamisesta:

Vision alasvetovalikosta valitaan PLUS-paketti klikkaamalla sitä. PLUS-paketti sisältää palvelun ja laitteet.

Valitse tarvittava määrä -/+ -näppäimistä ja klikkaa Lisää ostoskoriin, jolloin tarvittavat laitteet ja valittu palvelupaketti on valmis tilattavaksi.

Huomioi tilausvaiheessa, että loppukäyttäjä on tietoinen Vision – Sovellussopimuksesta. Tilaukseen liittyvät sopimukset ovat ladattavissa täältä: https://gef.fi/vision-ohjeet/ Vision hinnasto ja takuutodistus -otsikon alta.  

Loppukäyttäjälle tarvitut dokumentit ovat:

1. Vision – Sovellussopimus

2. Vision – Yleiset takuuehdot

3. Takuutodistus – Lomake

HUOM! Ensimmäisen vuoden Vision -energiahallintapalvelun vuosimaksun (Basic tai Plus) veloittaa jälleenmyyjä loppukäyttäjältä tilauksen yhteydessä.

Premium-paketti sovitaan tapauskohtaisesti.

Ensimmäisen vuoden jälkeen seuraavat vuosimaksut GEF veloittaa loppukäyttäjältä valitun palvelupaketin mukaan sovelluksessa tai erikseen sovittaessa laskulla.  

4. Vision palvelun loppukäyttäjät ja ohjeistaminen

Mitä muutos tarkoittaa Vision -energianhallintapalvelun loppukäyttäjälle?

Kaikki 1.6.2024 jälkeen tulleet uudet käyttäjät rekisteröityvät Vision -energianhallintapalvelun käyttäjiksi. Rekisteröintivaiheessa käyttäjä hyväksyy palvelun Sovellussopimuksen ja palvelupaketin vuosimaksun. Rekisteröintivaiheen jälkeen käyttäjä luo käyttäjätunnuksen ja salasanan. Tämä tarkoittaa, että loppukäyttäjät, jotka jo käyttävät palvelua (sovellusta) rekisteröintivaihe tulee tehtäväksi jälkikäteen.

Muutos ei toistaiseksi koske loppukäyttäjiä, jotka ovat tulleet käyttäjiksi ennen 1.6.2024. Mikäli nämä käyttäjät unohtavat salasansa tai käyttäjätunnuksen tulee rekisteröintivaihe pakolliseksi, samalla kun luodaan uutta käyttäjätunnusta tai salasanaa.

Kaikkia loppukäyttäjiä tiedotetaan asiasta vuodenvaihteen jälkeen, jolloin rekisteröinti tulee pakolliseksi, jos sitä ei ole sitä ennen tehnyt.

Miksi edellä mainitut muutokset ovat tarpeen?

Muutos tehtiin selkeyttämään Vision -energianhallintapalvelua, sekä helpottamaan GEF-kumppaneiden myyntiä. 1.9.2024 alkaen Vision -energianhallintapalvelu on paljon muuta kuin pelkästään aurinkovoimalan tuotantotietojen seurantapalvelu. Palvelu on muokattavissa tarpeiden mukaan, jolloin Vision -energianhallintapalvelu tuo käyttäjälle säästöä energiakustannuksissa energian tehokkaammassa ohjauksessa.

Palvelun suunnitelmallinen kehittäminen, Alustan oma tietoturvallinen internet-yhteys, sekä ohjelmisto- ja palvelinympäristö tuovat kustannuksia, joita katetaan palvelun vuosimaksuilla.

Jatkossa myös GEF-kumppaneiden ohjeistus ja koulutukset tuovat myyjille ja asentajille tarvittuja ohjeita ja vinkkejä.

5. Muistutuksena Reader-tuki päättyy 1.12.2024

Nyt kannattaa tarkistaa asiakaslistoista voimalat, joihin on asennettu GEF Reader ja olla yhteydessä asiakkaisiin.
Mikäli asiakastietoja ei ole asiakasjärjestelmässä tai kaipaat vinkkejä myyntiin, niin autamme mielellämme.

6. Päivityksiä Vision -tukisivulla

Olemme päivittäneet mm. Vision-ohjevideot selkeyttämään Visionin hyötyjä. 

Suosittelemme katsomaan Vision koulutusvideon, joka on kestoltaan 12min.

Myynnille on myös lyhyempi video, joka kestää 7min.

Vision tukisivun löydät sisään kirjautuneena asiakkaana kotisivumme ylälaidasta -> Tuki -> Vision ohjeet

Kaupallisin yhteistyöterveisin,

GEF asiakaspalvelu

info@gef.fi